Zakres merytoryczny Olimpiady
- System medialny. Struktura i zasady działania
- Komunikowanie społeczne. Rozwój środków, form i modeli komunikowania
- Kalendarium rozwoju mediów
- Społeczeństwo informacyjne
- Informacyjna, edukacyjna i rozrywkowa rola mediów
- Regulacje prawne i polityka medialna w Polsce po 1989 r.
- Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
- Rynek mediów w Polsce po 1989 r. (prasa ogólnokrajowa i regionalna, radio, telewizja, Internet)
- Wybrani dziennikarze. System medialny. Struktura i zasady działania
- Agencje informacyjne i prasa na świecie
- Gatunki dziennikarskie (prasowe, radiowe, telewizyjne i internetowe)
- Język we współczesnych mediach
- Dziennikarstwo obywatelskie
Literatura
- Chałubińska Jentkiewicz K., Nowikowska M., Prawo mediów, Warszawa 2022.
- Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2012.
- Dzierżyńska-Mielczarek J., Rynek mediów w Polsce. Zmiany pod wpływem nowych technologii cyfrowych, Kielce 2018.
- E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015.
- Goban-Klas T., Powstanie i rozwój mediów: od malowideł naskalnych do multimediów, Kraków 2003.
- Hermanowski M., Radiofonia w Polsce. Zarys dziejów, Poznań 2018.
- Loewe I., Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów, Katowice 2018.
- Mielczarek T., W analogowym świecie. Zarys dziejów telewizji w Polsce w latach 1989-2013, Kielce 2015.
- Mielczarek T., Tygodniki opinii w zmieniającej się rzeczywistości, Kraków 2018.
- Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.
- Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Warszawa-Bielsko Biała 2010 (rozdz. I-IV).
- Portale internetowe Press.pl oraz Wirtualnemedia.pl (informacje o bieżących, ważnych wydarzeniach ze świata mediów).
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i wykorzystanie.